Home
研究指導教官
大学院講義内容
課外活動


集中型論文ゼミ

年2回、集中型論文ゼミを開催しています。
テーマに沿って選ばれた論文を1時間で読み、その後1時間かけて論文についてディスカッションをします。
2日間をかけて相当数の論文を読むことになります。



◆2016年度夏期論文ゼミ◆
実施日:2016年9月17日(土)、18日(日)

場所:東京学芸大学 人文社会科学系研究棟2号館3階 外国語会議室(コモンルーム)

タイムテーブル:
1日目(17日)
10:00~11:00 読み込み@
11:00~12:00 ディスカッション@
12:00~13:00 昼食・休憩
13:00~14:00 読み込みA
14:00~15:00 ディスカッションA
15:00~16:00 読み込みB
16:00~17:00 ディスカッションB
17:00~18:00 読み込みC
18:00~19:00 ディスカッションC
2日目(18日)
10:00~11:00 読み込みD
11:00~12:00 ディスカッションD
12:00~13:00 昼食・休憩
13:00~14:00 読み込みE
14:00~15:00 ディスカッションE
15:00~16:00 読み込みF
16:00~17:00 ディスカッションF

1日目<使用論文>
@Sang-Keun Shin. (2012). “It Cannot Be Done Alone”: The Socialization of Novice English Teachers in South Korea.
AHiromi Saito, Miriam Eisenstein Ebsworth. (2004). Seeing English Language Teaching and Learning through the Eyes of Japanese EFL and ESL Students.
BYo Hamada. (2011). Improvement of Listening Comprehension Skills through Shadowing with Difficult Materials.
CRonan Brown, Rob Waring, and Sangrawee Donkaewbua. (2008). Incidental vocabulary acquisition from reading, reading-while-listening, and listening to stories.

2日目<使用論文>
DHideki Sakai. (2011). Do Recasts Promote Noticing the Gap in L2 Learning?
EYong Zhao. (1997). The Effects of Listeners’ Control of Speech Rate on Second Language Comprehension.
FWataru Suzuki. (2012). Written Languaging, Direct Correction, and Second Language Writing Revision.


◆2016年度冬期論文ゼミ◆
実施日:201734()5() 2日間

 タイムテーブル

1日目(4日)
10:00~11:00 読み込み@
11:00~12:00  ディスカッション@
12:00~13:00 昼食・休憩
13:00~14:00 読み込みA
14:00~15:00 ディスカッションA
15:00~16:00 読み込みB
16:00~17:00 ディスカッションB
17:00~18:00 読み込みC
18:00~19:00 ディスカッションC

2日目(5日)
10:00~11:00 読み込みD
11:00~12:00 ディスカッションD
12:00~13:00 昼食・休憩
13:00~14:00 読み込みE
14:00~15:00 ディスカッションE

1日目<使用論文>
@Shannon M. McCrocklin. (2016). Pronunciation learner autonomy: The potential of Automatic Speech Recognition.
AQiandi Liu, Dan Brown. (2015). Methodological synthesis of research on the effectiveness of corrective feedback in L2 writing.
BTamayo Yamagata and Tetsuhito Shizuka. (2015). Modeling English Word Accent Patterns on Their Japanese Equivalents: The Potential of the Inu-Neko Method.
COsamu Hanaoka and Shinichi Izumi. (2012). Noticing and uptake: Addressing pre-articulated covert problems in L2 writing. 

2日目<使用論文>
DJohn M. Levis, Sinem Sonsaat, Stephanie Link and Taylor Anne Barriuso. (2016). Native and Nonnative Teachers of L2 Pronunciation: Effects on Learner Performance.
EYuji Ushiro, Shingo Nahatame, Yusuke Hasegawa, Haruka Shimizu, Yukino Kimura, Yoshiki Tanaka and Chikako Nakagawa. (2012). Activation and Encoding of Bridging and Predictive Inferences in EFL Reading Comprehension.












東京都小金井市貫井北町4-1-1 東京学芸大学英語教育学研究室
東京学芸大学